Twee dagen voor vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josje Ritmeester - WaarBenJij.nu Twee dagen voor vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josje Ritmeester - WaarBenJij.nu

Twee dagen voor vertrek

Door: Josje

Blijf op de hoogte en volg Josje

02 September 2015 | Nederland, Amsterdam

Hoi!

Ik kan het nog steeds niet helemaal beseffen, maar overmorgen vertrek ik dan toch echt naar India! Heel gek dat na een jaar hier naartoe geleefd te hebben het nu zo dichtbij is! Mijn tas is inmiddels ingepakt, vaccinaties en visum zijn op orde. Ik denk dat ik er klaar voor ben.

Voor degenen die ik niet zo goed op de hoogte heb gehouden van alles wat er de afgelopen maanden gebeurd is (sorry daarvoor) nog even een kleine introductie.

Want ja, ik ga niet meer naar Ghana, Maleisië of Zambia, het is India geworden. Totaal wat anders, maar wel heel leuk! Ik ga werken in een ziekenhuis in Hyderabad, een stad met bijna 7 miljoen inwoners (!) in het zuiden van India. Hier ga ik Engelse les geven aan ziekenhuispersoneel, maar ik zal waarschijnlijk ook bij vele andere dingen betrokken raken! Niks wat ik daar moet of ga doen is nog precies vastgesteld, wat als voordeel heeft dat ik daar zelf een grote invloed op heb!

De voorbereidingsweek in Schotland is inmiddels ook al geweest. Hier heb ik de groep ontmoet waarmee wij overmorgen (jeetje wat snel) naar India vertrekken. Ook heb ik hier mijn partner ontmoet waarmee ik samen ga wonen en werken! Ze heet Anna, is net als ik 18 jaar oud en komt uit Ierland! Ze is super enthousiast en ik kan niet wachten om samen met haar India te ontdekken.

Vrijdag is het dus EINDELIJK zover! Gek, spannend, maar onwijs veel zin in! Om 14.55 uur vertrekt mijn vliegtuig naar Londen, waar ik de rest van de groep zal ontmoeten en vervolgens samen met hen doorvlieg naar India! De eerste week zullen we met z'n allen in Secunderabad verblijven, daarna vertrekt iedereen naar zijn eigen project.

Dit was even een korte introductie en wat saaie informatie, maar aangezien de volgende update vanuit India komt wordt die vast wat spannender. :-)

Liefs,
Jos

  • 02 September 2015 - 19:38

    Maggy Wijffels:

    Dag Josje,
    Heel veel plezier in India, geniet van alle nieuwe dingen die op je pad komen. Ik zal het met veel plezier volgen. HG Maggy

  • 03 September 2015 - 07:06

    Karin :

    Goedemorgen Josje
    ik ga je blog natuurlijk volgen. En heel veel plezier daar, hopelijk kun je het ziekenhuispersoneel om turnen tot zeer goed Engels sprekende Indiers (klopt dit woord wel?).

  • 03 September 2015 - 14:37

    Rene:

    Hi Jos,

    Je grote neef hier (Rene)! Veel plezier en leuk om alles te lezen.


  • 04 September 2015 - 08:44

    Josje Ritmeester:

    Leuk om te weten dat ik gevolgd wordt!! Dank jullie wel! xx

  • 11 September 2015 - 15:07

    Karin :

    Jos hoe is het daar?

  • 11 September 2015 - 18:01

    Josje Ritmeester:

    Ja goed Kaar! Iedereen is heel aardig en uitnodigd en we hebben echt mazzel met waar we verblijven! Degenen die hier verantwoordelijk over ons zijn nemen hun taak serieus en zijn erg beschermend over ons (wat fijn is), maar langzaam krijgen we steeds ietsje meer van India te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josje

4 September is het dan eindelijk zo ver! Samen met 17 anderen jongeren tussen de 17 en 19 vertrekken we voor 10,5 maand naar India. Anna (rechts op de foto) en ik gaan samen wonen en werken in Hyderabad, een stad in het zuiden van India met bijna 7 miljoen inwoners! We gaan Engelse les geven aan personeel van een ziekenhuis, het LV Prasad Eye Institute.

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 3550

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 26 Juli 2016

Een jaar in India

Landen bezocht: